پيش بيني استراتژيک ناجي بزرگ کسب وکار يک چاپخانهپيش بيني استراتژيک براي پيدا کردن ايده اي جديد قبل از انتشار آن توسط ديگران است. روندي که اپل، گوگل و برندهاي برتر جهان از آن بعنوان مهمترين و کابردي ترين ابزار براي فاصله از رقبا در سطح بين المللي بهره مي جويند.

آژانس خبري چاپ و بسته بندي ايران، ابوالفضل ايمني  کارشناس ارشد  کارآفريني  کسب و کار هاي جديد؛ پيش بيني استراتژيک براي پيدا کردن ايده اي جديد قبل از انتشار آن توسط ديگران است. روندي که اپل، گوگل و برندهاي برتر جهان از آن بعنوان مهمترين و کابردي ترين ابزار براي فاصله از رقبا در سطح بين المللي بهره مي جويند.

وقتي شما پيش بيني استراتژيک داشته باشيد به نوعي مي توانيد رهبر کسب و کار خود شويد. اين قابليت بسيار سخت و به نوعي نادر است.

در تصميم گيري جهت پيش بيني استراتژيک براي هر سازمان، چاپخانه يا کسب و کار بايد ابتدا به ابعاد کامل کسب و کار خود آشنا باشيد، جايگاه و روند کاربري آن کسب و کار را در کشور و سطح بين المللي سنجيده شود، از رقبا و رهبران بازار داخلي و جهاني شناخت کامل داشت و سرانجام آينده اي را در کشور و منطقه خود در نظر گرفت و براي رسيدن به آن با توجه به نکات مطروحه برنامه ريزي کرد؛ لذا اجتناب از پيش بيني امري غيرممکن است.

در برنامه ريزي استراتژيک بايد با استفاده از پيش بيني تکنولوژي، پارامترهاي تکنيکال تاثيرگذار بر حال و آينده صنعت چاپ، چاپخانه يا کسب و کار چاپي را شناسايي کرد و از آنها براي برنامه ريزي طولاني مدت استفاده نمود.

پيش بيني تکنولوژي به عنوان اولين مرحله از برنامه ريزي تکنولوژي بسيار حايز اهميت است، اين روند اطلاعات لازم جهت انتخاب تکنولوژي هاي مناسب را در برآورده کردن نيازهاي تکنيکال فراهم مي کند.

اين مهم با درنظر گرفتن آينده تغييرات محيطي و تکنولوژيکي، چرخه عمر و محدوديت هاي تکنولوژي، آينده روشني را براي جهت گيري هاي راهبردي در کسب وکار تعيين مي کند در کسب وکار هاي تکنولوژي محور مانند صنعت چاپ به منظور برنامه ريزي کامل براي آينده، حتي گزينه هاي تکنولوژيکي رقبا را بايد پيش بيني کرد.

اين روند علاوه بر تعيين وضعيت شرکت يا چاپخانه در بين رقبا، استراتژي تکنيکال کسب و کار در جهت پيشي گرفتن از رقبا تبيين مي کند.

همانطور که در ابتدا نيز گفته شد اين قابليت بسيار سخت و به نوعي نادر است و نيازمند تمرکز مدير بر اين بخش خواهد بود، اما در وضعيت کنوني با نگاهي به روند حاکم بر اقتصاد چاپخانه ها با توجه به امکان پيش بيني استراتژيک مي توان اين کسب و کار را در شرايط امن و پايدار قرار داد.

استفاده از مشاور متخصص و آشنا به صنعت چاپ مي تواند نزديک ترين مسير و کليدي ترين راه براي رسيدن به موفقيت در پيش بيني استراتژيک در صنعت چاپ باشد. در مقاله هاي بعد بيشتر درباره ابعاد و ابزار يک پيش بيني استراتژيک و نمونه هاي آن صحبت ميکنيم.در طول سال نوسان هاي مالي در زمينه چاپ مانند نوسان قيمت کاغذ در توليد محصولات چاپ مانند چاپ سررسيد اختصاصي و تقويم روميزي 99 پيش مي ياد ميتوان کنترل کرد.


منبع: آژانس خبري چاپ و بسته بندي

نگاه ويژه محيط زيست به مرکب هاي پايه

دهه هاي مهم براي يک کسب و کار چاپي

کاربرد ها و نقاط ضعف چاپ يو وي

پيش ,بيني ,کسب ,استراتژيک ,مي ,چاپ ,پيش بيني ,کسب و ,و کار ,بيني استراتژيک ,برنامه ريزي

مشخصات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

Jessica Cynthia ويزاي شينگن شعروادب دي وي دي هاي فوق العاده خوب ونوس نوشته هايي از همه چيز و همه جا Lina کاهش قيمت هاي جهاني دنيا دکور Nicole